A szívünket kereső hőkamera
A túloldalon majd megértjük, hogyan építette be a tervébe a kiűzetés utáni ember életének nehéz pillanatait is a teremtő és mindeneket igazgató Isten – reméli Juhász Márton, a Magyar Református Szeretetszolgálat Alapítvány szolgálatfejlesztési igazgatója, a Jobbadni Nonprofit Kft. ügyvezetője, aki munkája mellett arról is vall, határhelyzetekben milyen hitbeli álláspontokra jutott.
Bár egy portrériport felvételéért nyitok be a DIACONIA márkaboltba, előre is meg kell jegyeznem, kellemes helyen vagyok: a bőr divattáskáktól a bőr tolltartókig, karkötőkig vagy éppen a textil tornazsákokig és az edényekig annyi innovatív tárgyi szépséget látok, hogy megállapíthatom, ihlető környezetbe kerültem.

A márkázott termékeket a Magyar Református Szeretetszolgálat Alapítvány (továbbiakban: MRSZ) cége, a Jobbadni Nonprofit Kft. által alapított műhelyek hátrányos helyzetű munkatársai készítik.
A MUNKA NEM LETT KEVESEBB
Akivel itt találkozom: Juhász Márton szolgálatfejlesztési igazgató, a Jobbadni Nonprofit Kft. ügyvezetője. Érdekes mozzanat vele kapcsolatban, hogy miután 2017– 2024 között az egész MRSZ élén állt, utóbb annak egy ma még kicsiny cégéhez kérte át magát. Hogy az arányokat érezzük: amíg az előbbi hatszáz fős, de ha az elmúlt évtizedben létrehozott szolgáltatási ágaknál – egyházi-gyülekezeti közfoglalkoztatás, rehabilitációs foglalkoztatási egységek – dolgozókat is ideszámítjuk: kétezer fős szervezet, addig a Jobbadni jelenleg mindössze húsz alkalmazottal működik.
Juhász Márton kiegészít: – A munka összességében nem lett kevesebb, több, az MRSZ-hez kapcsolódó feladatom egy az egyben vagy átalakulva megmaradt, de a felelősség kisebb lett. A nagy, nyolcmilliárd forintos költségvetésű szervezet ügyvezetésével járó stressz, a napi szintű döntéscunami, valamint a kétezer fő munkáltatásának terhe az, ami hét és fél év múltán lekerült a vállamról.
Bár nem firtatom hátrébb lépésének okait, azt veszem ki a szavaiból, hogy afféle életközepi kiégés veszélyét észlelhette magán az előző őrhelyén, amikor a költségvetések, szerződések, határidőre benyújtandó támogatási dokumentumok és elszámolások halmaiból kicsit kidugta a fejét.
Mostani helyzete személyes előnyének ezt látja: jobban tudja a szeretetszolgálat evangéliumi üzenetét képviselni, mindenekelőtt a munkatársak között. Szólam ez? Aligha. Hiszen például újévi köszöntője a szeretetszolgálat munkatársai előtt merő bizonyságtétel, testvéri biztatás volt. Egy másik példa: egy közelmúltbeli ünnepélyes alkalmon, a Nemzeti Múzeumban megrendezett, Az Év Széchenyi Vállalkozása 2024 díj átadó ünnepségén korábbi díjazottként tartott előadásában nemcsak az imént már szóba hozott DIACONIA márkatermékkel kapcsolatos projektjükről szólt, hanem arról is, hogy a szeretetszolgálatnak Isten szeretetéből kell fakadnia, amely mindenki számára elérhető, megismerhető.
– Úgy tapasztaltam, mások is örültek ennek a kitételnek, és nem kizárólag a keresztyén menedzserek, hiszen „a teremtett világ sóvárogja az Isten fiainak eljövetelét” – jegyzi meg Juhász Márton.
Egyébként pedig éppen keresztyén filmklubot indított, ahova az alapítvány egész állományából várja azokat a munkatársakat, akik ismerkedni szeretnének az evangéliumi tanítással. Az első alkalmat február 11-én tartották, a megtekintett filmalkotás A kiválasztottak (The Chosen). A közönségben felmerülő kérdések megválaszolásában a meghívott lelkész segített.

Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!