Játsszunk az irodalommal!
„Miért jó a tevékenység- és felfedezőalapú, összművészeti irodalomtanítás?” címmel tartott beszélgetést és könyvbemutatót a Kálvin Kiadó és a Református Tananyagfejlesztő Csoport a Vörösmarty téren megrendezett 92. Ünnepi Könyvhéten.
A kortárs és klasszikus magyar szerzők verseit és meséit tartalmazó, négykötetes irodalmi szöveggyűjtemény-sorozatnak (Kezd őszülni a nyár, Angyalmese, Gólyahír és Napraforgó) Miklya Luzsányi Mónika és Miklya Zsolt a szerkesztői. A pedagógusmúlttal rendelkező szerzőpáros szöveggyűjteménye elsősorban kisiskolásoknak szól, és olyan pedagógusoknak, akik nyitottak arra, hogy egy kicsit többet is átadjanak, mint amennyit a tanmenet elvár. Sokat hallunk ma az élménypedagógiáról, miként kapcsolódik az irodalomhoz? – tettük fel a kérdést a kiadványok szerkesztőinek.

– Élménytársadalomban élünk. Mindig a legújabbra, a legmodernebbre vágyunk, arra, hogy a legtöbb adrenalint termelő élményben legyen részünk. A pedagógusoknak szóló módszertani anyagunk nem élménypedagógia-alapú, de ilyen elemeket éppúgy tartalmaz, mint művészetpedagógiát, vagyis komplex, tevékenységalapú program – mondja Miklya Luzsányi Mónika. – A 9-10 éves életkor a rácsodálkozás, a gyönyörködés, a felfedezés, a játék kora, de a problémák felismerése, a kalandok kora is itt kezdődik – veszi át a szót a másik szerkesztő, Miklya Zsolt.
Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!