Az év Szupertanára
Sok tanárt sokként ért tavaly tavasszal az oktatási karantén bejelentése, bár a legtöbben otthonosan mozognak a világhálón, a digitális tanrend mindenki számára kihívást jelentett. A Dívány és a Lidl ebben a helyzetben ötödik alkalommal hirdette meg az Év Szupertanára versenyt, amelyre olyan pedagógusok jelentkezését várták, akik egyedi módszereikkel igazi színfoltjai a magyar oktatásnak. A szakmai zsűri értékelése és a tizennégyezer közönségszavazat összesítése alapján a több tucat pályázóból Sarkadi Ferenc, a debreceni Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola pedagógusa kapta meg a Szupertanár címet.
Miért vállalta ezt a megméretést?
Sokat gondolkodtam rajta, félve vállaltam el, igazából két dolog inspirált. Az egyik, hogy szeretem a megméretéseket, a másik, hogy a pedagógusok jó része láthatatlan. Azt tapasztalom, hogy országunkban sok jó pedagógus van, a minőségi munkájukról viszont kevesen tudnak, szinte csak a közvetlen környezetüktől kapnak elismerést.

Amikor találkoztam a pályázattal, arra gondoltam, ez milyen jó lehetőség arra, hogy egy picit az ismeretlenségből kilépve megmutathassam: történnek és történhetnek a pedagógus szakmában is érdekes dolgok. Azt szerettem volna bemutatni, hogy a tanítás és a tanulás tud izgalmas és élménydús lenni.
Sok pedagógus zúgolódott a koronavírus miatt az online térbe szorult oktatás kezdetén, és nem egy szülő is kritizálta a virtuális tanórákat. Ön a pályázatában megmutatta, hogy bár a digitális oktatás jár nehézségekkel, számos lehetőséget is tartogat. Mi volt a legnehezebb ebben önnek?
Kétarcú volt a dolog. Én a biológia és természetismeret mellett testnevelést is tanítok, utóbbival különösen nehéz volt bármit is kezdeni. Készségtárgyként ebben eszköz nélkül maradtak a tanárok. Viszont a többi tantárgy tekintetében nagy lehetőségek voltak. Nekem szerencsém volt a biológiával és a természetismerettel, mindkettő alapvetően sokrétű tárgy, és ezt a digitális közegben még inkább ki lehetett domborítani, ezzel a színességgel motiváltam a gyerekeket. A visszajelzések alapján azt gondolom, hogy ez sikerült is. Próbáltam ösztönözni a kollégáimat: meg lehet oldani sok mindent, hogyha az ember kreatív, és vannak meghökkentő ötletei. Persze gyorsan hozzáteszem, hogy a digitális oktatás korosztályfüggő. Iszonyú nehéz dolga volt azoknak a pedagógusoknak, akik alsóban tanítottak. Felső tagozatban a motiváció és a számonkérés igényelt nagyobb kreativitást.
Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!