A XXI. század és az online bonyodalom
Ritkán szoktunk dokumentumfilmet ajánlani a Reformátusok Lapja olvasóinak, most mégis megtesszük. Az elmúlt évben olyan kiemelkedő alkotás jelent meg, amely azóta is foglalkoztatja a fiatalokat és időseket egyaránt. A Társadalmi dilemma című film a huszonegyedik század nagy találmányát, a közösségi médiát mutatja be. Nem is akármilyen szempontból. A piacvezető platformok volt vezetőit szólaltatja meg arról, hogy miért érdemes óvatosnak lennünk, amikor használjuk ezeket a felületeket.
Az átlag magyar ember mit sem sejtve regisztrál egy-egy ilyen oldalon. Hamarosan ezen keresztül tartja a kapcsolatot ismerőseivel, esetleg vasárnaponként a gyülekezete istentiszteleti közvetítését is ennek segítségével nézi. A közösségi média világa azonban könnyen beszippanthat bárkit. Főként a fiataloknál látjuk, hogy szinte le sem teszik az okostelefonjukat, de a többi generáció is ki van téve ennek a veszélynek, az ő körükben is folyamatosan növekedik az online jelenlét.
Kevesen tudják, hogy ezek a felületek olyan algoritmusokat használnak, amelyek manipulatív eszközöket is bevetnek a figyelmünk minél hosszabb megragadására. Ráadásul mindezt üzleti érdek motiválja, hiszen minél több időt töltünk ezeken a felületeken, annál több reklámot tudnak általunk értékesíteni. A hirdetők borsos összegeket fizetnek azért, hogy elnyerjék a figyelmünket.

Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!