Tanulva tanítani
„A jó pap is holtig tanul” – tartja a mondás. De vajon igaz lehet-e ez a jó tanárra is? A pedagógusoknak jogszabály írja elő, hogy hétévenként százhúsz óra továbbképzésen kell részt venniük. Ezek ütemezését minden intézmény ötéves programban és tanévekre szóló beiskolázási tervekben rögzíti.
A református köznevelési hálózatban a pedagógiai szakmai szolgáltatásokat – így a továbbképzéseket is – elsődlegesen a Református Pedagógiai Intézet (RPI) szervezi.
Egyedülállóan széles képzési palettáján az egy-két órás nevelőtestületi képzésektől az egynapos tréningeken keresztül a százhúsz órás akkreditált továbbképzésig számos ajánlat szerepel. Jelenleg tizennyolc, államilag akkreditált továbbképzést kínálunk, amelyek között vannak tanulás- és szakmódszertani, szemléletformáló, hittanoktatási és vezetőképzési tartalmak. A képzések között az óvodapedagógustól a középiskolai tanárig, a pályakezdőtől az iskolaigazgatóig mindenki talál érdeklődésének és szakmai élethelyzetének megfelelőt – jelenléti, online és kevert (blended) formában megszervezett formában.
Akik nem akarnak harminc – vagy több – órára visszaülni az iskolapadba, lehetőségük van nevelőtestületi vagy egyénileg is kapcsolódni a két-nyolc órás időtartamú tanfolyamokhoz, amelyek egy része online is megvalósítható. Tartalmukat tekintve indítunk itt a pedagógiai, pszichológiai, katechetikai, tanügyigazgatási, együttnevelési, digitális pedagógiai és mérés-értékelési kurzusokat is. Az RPI jelenleg összesen kilencvenhárom ilyen lehetőséget kínál.
Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!