Feladat a tanévre
Figyelemre méltó brosúrákat helyezett el honlapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). Idén – egyebek mellett – megjelentette a kicsiknek és nagyoknak szóló Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából, majd a Mit lájkol a gyerek? – Szülőknek a közösségi médiáról című kiadványokat. Ezek most, a tanévkezdés idején is különösen aktuálisak – már csupán azért is, mert folyamatosan napirenden szerepel az iskolai mobilhasználat szabályozásának ügye.
Az NMHH kutatása szerint a gyermekek a népszerűbb közösségi oldalakat folyamatosan használják, például a TikTokot a tizenhárom és tizenhét év közötti fiatalok hatvanöt százaléka, míg az Instagramot hatvankét százalékuk látogatja meg naponta legalább egyszer. A szakértők hozzáteszik, hogy egy-egy közösségi felület képes akár órákra is beszippantani a felhasználót, azt azonban, pontosan mi történik a képernyőkön, amikor a gyerekek mobiloznak, nem mindig tudhatja a szülő. Éppen ezért kiemelten fontos a fiatalokat tudatosságra nevelni, hogy felelős döntéseket hozzanak a különféle alkalmazások használata során.
A médiahatóság támpontokat kíván adni a szülőknek ahhoz, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni a közösségi média platformjain, valamint felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira és előnyeire. Az online közösségi oldalakon látott tartalmak egyebek mellett az alakuló énképet is befolyásolhatják: egy felmérés válaszadóinak harmincöt százaléka érezte már kevésbé szépnek, tizennyolc százalékuk pedig kevésbé boldognak magát a közösségi médiában látott tartalmak miatt. Másrészt a fiatalok számára ez a tér a tanulás, a tájékozódás és a közösségi élet terepét is jelentheti.
Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!