Juhász Tiborné

Előfizetek

Életüket, munkájukat, szabad óráikat szentelik oda Istennek, a református egyháznak és gyülekezetüknek. Öt kérdés – öt válasz rovatunkban hétről hétre lelkipásztorokat, gondnokokat és presbitereket mutatunk be. Ezúttal Juhász Tibornét.

2016 óta a Felcsúti Református Egyházközség gondnoka. Református családban nőtt fel, és gyermekeit is így szeretné nevelni. Óvodapedagógusként dolgozik a település önkormányzati óvodájában.


Mióta gondnoka a felcsúti gyülekezetnek? Volt valamilyen előzménye annak, hogy vállalta ezt a tisztséget?

2016 óta vagyok gondnok Felcsúton, de természetesen nem előzmények nélkül csöppentem bele ebbe a szolgálatba. Református családban nőttem fel, konfirmáltam, és ahogyan sokak életében megtörténik: hol gyengébb, hol erősebb kötődéssel tartoztunk a gyülekezethez. A gyermekeink megszületése új lendületet adott egyházunk iránti elköteleződésünknek is, hiszen végig kellett gondolnunk, hogy a gyermekek akkor érkeznek el Krisztushoz, ha kézen fogva viszik, nem csupán küldik őket.

Juhász Tiborné Fotó: Archívum

Mióta gondnoka a felcsúti gyülekezetnek? Volt valamilyen előzménye annak, hogy vállalta ezt a tisztséget?

2016 óta vagyok gondnok Felcsúton, de természetesen nem előzmények nélkül csöppentem bele ebbe a szolgálatba. Református családban nőttem fel, konfirmáltam, és ahogyan sokak életében megtörténik: hol gyengébb, hol erősebb kötődéssel tartoztunk a gyülekezethez. A gyermekeink megszületése új lendületet adott egyházunk iránti elköteleződésünknek is, hiszen végig kellett gondolnunk, hogy a gyermekek akkor érkeznek el Krisztushoz, ha kézen fogva viszik, nem csupán küldik őket. Ugyanakkor férjemmel fokozatosan erősödtünk meg abban a gondolatban, hogy Isten gazdag áldásaiért érzett hálánkat az elhivatott szolgálattal tudjuk kifejezni.

Mi a legnehezebb és mi a legkönnyebb a gondnoki feladataiban?

A legnehezebbként nem egy bizonyos szolgálatot említenék, hanem inkább annak a helyzetnek vagy időpontnak a megválasztását és felismerését, amikor oda kell lépni a gyülekezet tagjaihoz vagy éppen a betérőkhöz. Hogy véletlenül se legyünk erőszakosak, de ne is mulasszuk el a megszólításhoz alkalmas időt. Ebben a szolgálatban az tesz könnyűvé bármilyen feladatot, hogy semmit sem kell egyedül végezni, mert támogatásukkal mellettünk állnak a presbitertársak, a gyülekezeti tagok és a lelkészházaspár.

Óvodapedagógusként dolgozik a település önkormányzati óvodájában. Hogyan tudja felhasználni a gyerekek között szerzett tapasztalatát a gyülekezeten belül?

A pedagógusi tapasztalataim a gyülekezeti gyermekmunka minden területén hasznosulnak, például a gyermek-istentiszteleteken vagy éppen a nyári táborokban. Sőt, a képesítéseim is sokat segítenek abban, hogy megfelelő vezetői attitűddel álljak akár a gyülekezeti élet egyes kérdéseiben is a lelkipásztorunk mellé. Ugyanakkor a fordítottja is igaz. A gyülekezeti lét, spirituális háttér inspirálóan hat a pedagógusi munkámra is. Annak ellenére, hogy világi óvodában dolgozom, ott heti egy hittanfoglalkozást tarthatok. Ennek során megtapasztalom, hogy világi közegben is mekkora jelentősége van a gyermekek számára, hogy megismerkedhetnek az Ige üzenetével, amely formálja életüket, viselkedésüket, szociális kapcsolataikat.

Van olyan bibliai ige, amely igazán közel áll önhöz, vagy amelyet a mottójának érez?

„Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is halott cselekedetek nélkül.” (Jak 2,26) Azért ez, mert meggyőződésem szerint a keresztyénség nem csupán lelki állapot vagy belső meggyőződés, hanem olyan életforma, amelyben a személyiségének megfelelően aktivizálódhat az ember úgy, hogy Isten dicsőségére és mások javára éljen.

Mi a hobbija, hogyan kapcsol ki?

Az olvasáson túl a különböző kézműves tevékenységekben tudok kikapcsolódni. Ez utóbbi pedig – szerencsés módon – az óvodapedagógusi munkámban és a gyülekezeti, gyermekek között végzett szolgálatomban is sokrétűen hasznosul.