Gyarapodik a Talentum
Gyors ütemben folynak a székesfehérvári Talentum Református Általános Iskola bővítési munkálatai, amelyek révén az oktatási intézmény négy új tanteremmel gazdagodik majd. A háromszázmillió forintba kerülő bővítést nagyrészt kormányzati támogatásból valósítja meg a fenntartó Székesfehérvár-Belvárosi Református Egyházközség.
A közösség nagy médiaérdeklődés mellett jelentette be, hogy az iskola új épületszárnnyal bővül. Az építkezés helyszínén május 4-én tartott sajtótájékoztatón köszöntőt mondott Szász Zoltán lelkipásztor, Szanyó Gáborné iskolaigazgató, Soltész Miklós, a Miniszterelnökség egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért felelős államtitkára, Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium polgári hírszerzésért felelős államtitkára és országgyűlési képviselő, valamint Törő Gábor országgyűlési képviselő.

Lelki perspektíva
Szász Zoltán elmondta, hogy évek óta szükséges volt az általános iskola tágítása. Köszönetet mondott Istennek és mindazoknak, akik által ez a terv megvalósulhat. – Isten szolgájaként hadd beszéljek most arról, ami nem a láthatókról szól – folytatta a lelkész, majd hozzátette: ez a lassan kibontakozó fizikai épület lelki perspektívája.
– Amikor a megvalósuló épületbővítéskor szép, a kor kihívásainak megfelelően berendezett tantermeket látunk a terveinkben, azt is látnunk és láttatnunk kell, hogy milyen célt szolgálnak az itt történő dolgok. Ez jóval több testi-szellemi fejlődésnél és nevelésnél. A cél az örökkévaló Isten hirdetése – jelentette ki Szász Zoltán. Felhívta a figyelmet arra az irányzatra, amelyre Pál apostol is figyelmeztette tanítványát, Timóteust a neki írt második levél harmadik fejezetében (2–4): „Az emberek ugyanis önzők, pénzsóvárak lesznek, dicsekvők, gőgösek, istenkáromlók, szüleikkel szemben engedetlenek, hálátlanok, szentségtelenek, szeretetlenek, kérlelhetetlenek, rágalmazók, mértéktelenek, féktelenek, jóra nem hajlandók, árulók, vakmerők, felfuvalkodottak, akik inkább az élvezeteket szeretik, mint Istent.”
Szász Zoltán szerint Isten – a házasságra, a nemi identitásra vagy az egészséges gyermeknevelésre is vonatkozó – teremtési rendje és értékrendje ma már nem magától értetődő. – Ebben a világban is az a küldetésünk, hogy hirdessük Isten akaratát és rendjét, mert hisszük és tapaszaljuk, hogy az halad a maga biztos célja felé, és biztosan célba is fog jutni. Már csak az a kérdés, hogy mi Isten történetében megtaláljuk-e a magunk kis epizódját – földi küldetésünket.
Folyamatos helyhiány
Szanyó Gáborné iskolaigazgató felidézte, hogy az iskola, amely 2002-ben felmenő rendszerrel indult, folyamatos helyhiánnyal küzdött. Habár 2010-ben beépítették a tetőteret, még így sem volt elegendő terük a diákoknak, ugyanis az angol nyelvet emelt óraszámban, az informatikát pedig csoportbontásban tanítják.
Az intézményvezető ismertette a beruházás részleteit: az elbontott, földszintes épület helyett kétszintes épületszárny épül, amelyet közvetlenül a főépületből lehet majd megközelíteni. Ez azért fontos, mert eddig nem volt közvetlen kapcsolat az épületrészek között, a gyerekeknek az udvaron keresztül kellett átvonulniuk. Az új részben két nagy tanterem, egy szakköri terem és könyvtárhelyiség is lesz, a beépített tetőtérben pedig még egy szakköri teremnek jut hely egy iroda és a tárolóhelyiségek mellett. A beruházás részeként a tornaterem teteje is megújul, valamint hőszigetelés kerül a Széchenyi utcai homlokzatra.
– Az építkezés várhatóan 2021 végére fejeződik be. Reméljük, hogy ekkor mindannyian egészségesen adhatunk majd hálát az építés és az építkezés Urának – fogalmazott Szanyó Gáborné.
Egyházi felelősség
Soltész Miklós elismerően beszélt az egyházak felelősségéről az oktatás, a tudás és a kultúra továbbadásában. Felidézte, hogy míg 1947 előtt a köznevelés több mint hatvan százalékát egyházi intézmények végezték, addig a kommunizmus alatt csupán tíz felekezeti iskola működött az országban. A helyzet 1990-ben változott nagyot, ma pedig már 232 500 gyermek jár felekezeti iskolákba, ami a köznevelésben részesülő diákok 15,2 százaléka.
A munkálatok befejezésének határideje 2021. december 15., azok összköltsége megközelíti a bruttó 300 millió forintot. A projekt 201 millió forintos, vissza nem térítendő kormányzati támogatással és az iskola saját forrásainak felhasználásával valósul meg.