Miért nő a Biblia népszerűsége?

Előfizetek

A tengerentúlon a bibliaeladások idén október végéig huszonkét százalékkal emelkedtek a tavalyi év azonos időszakához képest, olyannyira, hogy a The Wall Street Journal üzleti napilap „a bibliakiadás aranykorának” nevezi a jelent. Mindez ráadásul szembeállítva az amerikai nyomtatottkönyv-eladások kevesebb mint egyszázalékos növekedésével ugyanebben a periódusban.

A fokozódó kereslet mögött több tényező is áll. A gazdasági aggodalmak, a külföldi konfliktusok és az általános bizonytalanság sokakat fordított a Szentírás felé. „Az emberek szoronganak, aggódnak gyermekeikért és unokáikért” – mondta Jeff Crosby, az Evangéliumi Keresztyén Kiadók Szövetségének (ECPA) elnöke. „Persze minden összefügg mindennel, a mesterséges intelligenciától való félelemmel, a választási ciklusokkal... és mindez táplálja a bizonyosság iránti vágyat, azaz hogy nem kell félni a jövőtől.”

A közösségi média is jelentős szerepet játszik a Biblia népszerűsítésében. Több influenszer számolt be arról, hogy elkezdte olvasni, és megosztotta tapasztalatait követőivel. Egyikük például arról készített TikTok-videót, hogy huszonnyolc évesen megvette élete első Szentírását. „Úgy éreztem, hogy szükségem van saját példányra, hogy elinduljak egy felfedezőúton, és ez jelképezi, hogy elkezdtem Istent keresni” – mondta. Hozzátette, hogy az általános szorongás és az élet értelmének keresése is közrejátszott a döntésében. A kansasi Newtonban található Faith & Life keresztyén könyvesbolt vezetője, Bethany Martin szerint sok vásárlója most vesz először Bibliát. „Reményt keresnek a világ jelenlegi állapotában, és az Igéhez fordulva találhatják meg” – mondta.

Kedves Olvasó!

A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!