A magyar református diakónia alanya (és állítmánya)
A szeretetszolgálat vasárnapját minden évben február első hétvégéjén ünnepeljük. Ezen a napon köszöntjük mindazokat, akik a gyülekezeti diakónia területén vagy az intézményekben segítik az elesetteket. Dicsőség Istennek a lehetőségért, a munkához kapott erőért és a munkatársakért! A református egyházi fenntartók naponta közel hetvenkétezer rászorulóért vállalnak felelősséget. Kovács József lelkész, a Magyar Református Szeretetszolgálat munkatársa gondolkozott el a diakónia esszenciájáról, lelki megtartó erejéről.

A szeretetszolgálat, amelyet a hitre jutott emberek önkéntes közössége végez, fontos szerepet tölt az egyház életében – ezt maga Kálvin állítja, amikor az igaz egyház négy fő ismérve közé sorolja az igehirdetés, a sákramentumok kiszolgáltatása és az egyházfegyelem mellett a diakóniát is. Az pedig az első gyülekezetről tudható, hogy „kitartóan részt vettek az apostoli tanításban, a közösségben, a kenyér megtörésében és az imádkozásban” (ApCsel 2,42).
A magyar református szeretetszolgálatnak törvénye is van, a hatoldalnyi alapvetés igei megalapozást is ad, ezek pedig irányt mutatnak és köteleznek. A jogszabály kimondja, hogy szeretetszolgálatunk „olyan segítő szolgálat, amelynek alanya Jézus Krisztus és az ő egyháza, tárgya pedig a szenvedő embertárs”. A római levélben az okos istentiszteletként odaszánt életről, Péter első levelében az önként, készségesen és példaképként végzett munkáról olvasunk. Az irgalmas samaritánus példázata, a gazdag és Lázár története Lukács, az utolsó ítéletről és a számonkérésről szóló jézusi tanítás Máté evangéliumából erre a két alapvetésre mutat: a hívő ember nem teheti meg, hogy ne akarjon jót cselekedni, mert a jónak cselekvése hálaadó válasz.
Kedves Olvasó!
A teljes cikk elolvasásához előfizetéssel kell rendelkeznie! Kérjük tekintse meg ajánlatunkat!