Az élet megmaradásához azt védő törvények kellenek. Az életet védő törvényekhez pedig azoknak a társadalmi jelenléte, akik bibliai alapon képviselik az általános emberi méltóságot. Az emberi jogok Isten jogai az emberiség felett, nem pedig egy ember joga mások felett.
Molnár Ambrus cikkei


Az ember önmagától nem Isten, hanem a saját útmutatása és dicsősége szerint él, amiből csak Jézus helyettes engesztelése tudja megszabadítani. A keresztyén etika tanulmányozása által Isten akaratát ismerhetjük meg egészen konkrét kérdésekben, ami előfeltétele az engedelmességnek – olvasható Hit-Élet rovatunk újabb hitvalló írásában.

Az Istennel való kapcsolatunk nemcsak a hitéletünket érinti, hanem áthatja az élet teljességét. Vagyis minden kérdésnek van teológiai, bibliai, Istennel kapcsolatos következménye. Isten minden helyzetre nézve meghatározó. Fordítva is igaz: Isten megoldása, az evangélium nemcsak a hitünket változtatja meg, hanem az életünk teljességét.

A hitvallás segítség a hitben járó keresztyének számára hittartalmaik megerősítésében, és azok számára is iránymutatás, akik ezáltal élnek a keresztyénség megismerésének lehetőségével. A Hit-vallás azonban Hit-életet eredményez. A tartalmi kifejtéseket azok alkalmazásának kell követnie – olvasható Hit-Élet rovatunk hitvalló írásában.

A keresztyén teológia végső távlata tehát nem kevesebb, mint Isten megpillantása és a vele szemtől szemben élt tökéletes élet egy hibátlan világban (1Jn 3,2). Vagyis a keresztyén reménységet a történelmen túli, eszkatológiai távlat jellemzi – olvasható Hit-Élet rovatunk hitvalló írásában.

A szélsőségek helyett a látható és a láthatatlan egyház megkülönböztetésére és a megfelelő közös használatra van szükségük. A kettős kategória célja, hogy segítsen a különféle korokban élő keresztyénnek meglátni Isten népének teljességét a saját történelmi korlátuk ellenére is.

Lényegét tekintve a Szentháromság elfogadása a keresztyénség alapja, tehát magának a keresztyénségnek egyfajta definíciója. Jézus kettős természete, istenségének és emberségének elfogadása még szűkebben beszél arról, mit jelent a keresztyénség. A keresztyénség lényege Jézus Krisztus, aki tökéletes ember és valóságos Isten. Minden reménység ebből fakad.

Az Ószövetségben megismert egy Istenről az Újszövetségben hangsúlyossá válik, hogy három személyben létezik. A Szentháromság Isten ugyanaz, mint akiről a Biblia elejétől olvasunk, de igazán észrevehetővé Jézus Krisztus testet öltése után válik. Jézus földi életét a négy evangélista közül János indítja a legmesszebbről. Már a földi születés előtt ír Jézusról.

A húsvét kijózanít, hogy az életünket igazán meghatározó események nem a képzeletünkben, nem tudatmódosult állapotban, nem is virtuális térben, hanem a fizikai valóságban történnek. Abban a valóságban, amelyből olyan sokan menekülnek a szerelem mámorába, a függőségek módosult állapotába, a sorozatok és alternatív történetek bűvkörébe.

Hit – vallás című új, havonta jelentkező rovatunkban teológiai alapfogalmakat igyekszünk közérthetően és tömören körüljárni. Célunk, mindenkihez közel vigyük a keresztyén teológiát és vágyat ébresszünk annak tanulmányozására. Az első írás gyakorlati és ismeretterjesztő módon szól a keresztyén hit alapelemeiről, a helyes Isten-ismeret létfontosságú voltáról.

A só és a fény fizikai változtató tulajdonságait használja arra Jézus, hogy általuk érthetővé tegyen egy mélyebb, természetfeletti változást. Isten változtatása az emberben megy végbe, de nem az ember által!

Tűnhet úgy, főleg kívülről, hogy a helyes Isten-ismeretnek és a keresztyén hit megélésének, a Krisztusról szóló bizonyságtételnek nincs igazi következménye. A keresztyénekkel és a nem keresztyénekkel is megtörténhetnek ugyanazok itt, ebben a világban. Jézus halála és feltámadása megmutatja, hogy mindennek a végső értelmezési kerete az örök élet és az örök kárhozat. Legyen Isten és az ő szava, a Biblia a mi személyes viszonyítási keretünk!

A keresztyén szabadság vágyott állapota, amikor az ember a világban levő sokféle lehetőség közül Isten szavához, igéjéhez, törvényéhez ragaszkodik, mely tökéletességéből és örökkévalóságából következve abszolút igazság. A keresztyén szabadság az Isten által az ember számára kijelölt élet és értékrend elfogadása.

Az evangélium hirdetése által a keresztyén hit lelki kapcsolatot hoz létre Isten és ember között. Ez a személyes viszony elkezdi átrendezni az ember külső, fizikai életét. A keresztyén reménységnek az is része, hogy minden látható rendetlenség ellenére Isten akaratának fizikai megvalósulása kormányozza a történelmet.